Dag 3: lakes, lakes, lakes!

4 augustus 2018 - Banff National Park, Canada

Na de tips van gisteren over de te verwachten drukte bij Lake Louise zijn we redelijk op tijd in de auto gestapt en reden rechtstreeks naar de "overflow parking". Daar was het nog vrij rustig en we konden direct in de gratis shuttlebus. Perfect, zo'n tien minuten rijden en vrijwel bij het meer stapten we uit. En dan sta je direct tussen alle drukte. Maar het is niet voor niets een toeristische trekpleister, wat een ongelooflijk mooi meer! Zo ontzettend blauw, met de gletsjer op de achtergrond, de foto's zeggen hier genoeg.

Naar één van de theehuizen lopen zat er niet in, maar bij het meer staat het mooie Fairmont Chateau Lake Louise, dus wilden we daar even koffiedrinken. We hadden het van binnen iets sfeervoller voorgesteld, maar de koffie was goed en de bijbehorende gebakjes en cakejes top.

Vervolgens met de shuttlebus weer terug naar de "overflow parking" om vervolgens weer in de shuttlebus richting Moraine Lake te stappen. Opnieuw een ongelooflijk blauw meer, tussen The Valley of the Ten Peaks.
In navolging van anderen, stapten de mannen al snel over de houten boomstammen over het water richting de rotsen en klommen als een stel berggeiten in no time naar boven. Daarna waren ze snel uit beeld. Het duurde en het duurde en de achterblijvers begonnen zich net af te vragen of het allemaal wel goed ging, tot ze ineens achter ons stonden. Er was ook gewoon een pad en trap naar boven....
Na de enthousiaste verhalen en foto's, van het uitzicht en grappige nieuwsgierige beestjes, Pica's, wilden Piet en Maaike toch ook naar boven, Sander ging nog een keer mee en de boys bleven bij Ans.
Inderdaad, wat een fantastisch uitzicht!  Ook hier zeggen de foto's genoeg...

Op de terugweg reden we langs de mooie Bow Valley route in de hoop om wildlife tegen te komen. Veel groen, bomen en mooie uitzichten, maar alle wildlife hield zich verstopt.

De kinderen waren inmiddels wel klaar met de lakes en wilden naar ons huisje. Dus het bezichtigen van Lake Minnewanka en Two Jack Lake werden beperkt tot het langsrijden met de auto. Vonden we zelf ook wel prima.

Na even wat relaxen in het huisje weer richting Banff voor een hapje eten. Het was even zoeken om op zaterdagavond met zijn zevenen een tafel te krijgen, maar uiteindelijk belanden we bij "Earls". Een gezellig en druk tentje en heerlijk gegeten.
Omdat we vrij op tijd klaar waren toch nog maar een rondje omgereden langs het naast Banff gelegen Vermillion Lakes. Een moerasgebied. Ook weer mooi om te zien en zo 's avonds met het vlakke water mooie weerspiegelingen van de bergen in het water.

Kortom, een mooie dag met veel verschillende en geweldig mooie lakes!

1. Stella:
    5 augustus 2018
    Hi familie!!! Wat leuk dat we jullie prachtige reis op deze manier kunnen volgen! Brings back good memories😉.
    Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen; wij kijken uit naar wat er nog allemaal volgt op dit blog.
    😘
  2. Ron:
    5 augustus 2018
    Wat leuk dat wij op deze manier met jullie " meereizen". Het klinkt en ziet er allemaal super gaaf uit.