Dag 18: naar Vancouver

19 augustus 2018 - Vancouver, Canada

Vanochtend waren we al op tijd op pad richting onze laatste bestemming, Vancouver. We wilden we op tijd bij de ferry zijn,  dit keer hopelijk geen drie uur wachten!
Eerst rijden we een half uurtje naar Swartz Bay en vandaar is het anderhalf uur varen naar Tsawwassen, bij Vancouver. De drukte valt mee en we kunnen mooi nog mee op de boot van 09.00 uur. We ontbijten op de boot (zoals heel veel andere passagiers).
Vanuit Tsawwassen is het vervolgens nog een half uurtje rijden naar Vancouver.

In de stad aangekomen is het direct druk. Veel enorm hoge flats en torens, wat een ander beeld. Victoria was dan toch wat gemoedelijker in eerste instantie om te zien.
We gaan eerst naar ons hotel, Hotel Sylvia, dit ligt aan een boulevard aan zee. Het hotel is vrij oud, maar ziet er gezellig uit. We kunnen nog niet in onze kamers terecht, maar de bagage kunnen we kwijt, dat is fijn.

Piet, Ans en de kids gaan koffie drinken in de lounge, Sander en ik gaan de auto inleveren, onze Dodge grand caravan. De auto heeft het goed gedaan, toch bijna 3.000 km. in het mooie Canada mee rondgereden! Maar in Vancouver hoeven we geen auto te hebben.
Het inleveren gaat makkelijk, in een public parking is een gedeelte in gebruik door allerlei verhuurbedrijven en we zijn snel klaar. Daarna gaan we lopend weer richting hotel, ruim een half uur lopen. Prima, zien we gelijk alvast wat van Vancouver.

Terug in het hotel gaan we eerst wat lunchen, daarna kunnen we gelukkig in onze kamers. Even een tijdje op rust, dat is even lekker.

Einde van de middag gaan we lopend de buurt rond het hotel bekijken. Eerst richting Stanley Park. Dat is een enorm groot park, met allerlei fietspaden, wandelaars, skaters en prachtig gelegen, omringd door de oceaan. We lopen een tijdje in het park, halen nog een ijsje en zitten even bij de zee, op de boomstammen die er overal liggen als een soort bankjes.

We houden het verder wat rustig vandaag, gaan terug naar het hotel en eten daar gezellig een hapje. Morgen weer verder op pad in Vancouver!

1. Stella:
    20 augustus 2018
    Het is idd een groot contrast, van de prachtige natuur naar de drukte van de stad.
    Fantastisch die beelden; leuke foto's ook!!
    Nog veel plezier in Vancouver, geniet van de laatste dagen van deze prachtige reis.