Dag 16: naar Victoria

17 augustus 2018 - Victoria, Canada

Na 3 nachten in Tofino is het vandaag weer een reisdag. Dit keer zo'n 300 km. naar Victoria, het zuidelijkste stadje van Vancouver Island. We hebben het al een paar keer opgelopen dat we wat vertraging hadden op een reisdag, dus we zorgen dat we een beetje op tijd vertrekken. Om 10.00 uur zitten we in de auto. Dit keer hebben we ook geen bezienswaardigheden onderweg gepland, we willen in één keer doorrijden, alleen een stop voor de lunch. Het eerste gedeelte van de route is weer over de enige weg richting de westkant van het eiland. De ervaring is dat er niet veel gelegenheid is om te lunchen onderweg, dus hebben we daar zelf al voor gezorgd. Het leuke van het rijden door natuurgebieden is dat er onverwachte mooie plekjes zijn, waar meestal ook picknicktafels staan. Ook nu zien we ineens een bord met "Little Qualicam Falls Park". We nemen de afslag en komen bij een leuke picknickplaats bij de inderdaad erg kleine watervallen. Het is inmiddels ook zonnig, dus heerlijk om zo buiten te lunchen!
Van onze vakantie zijn dit de laatste momenten in de prachtige natuur van Canada, we gaan nu nog naar twee steden. Dat heeft ook zeker zijn leuke kanten, maar zelf merk ik dat ik het jammer vind om hier afscheid van te nemen...

Bij Victoria is het behoorlijk druk op de weg, het is een vrij grote stad (hoofdstad van Vancouver Island). Ons hotel is erg mooi en ligt heel centraal aan de haven. Wat een bedrijvigheid! Eerst even settelen op de kamer, daarna koffie drinken op het terras van het hotel en daarna gaan we op pad, het stadje een beetje verkennen. We lopen langs de haven en gaan uiteindelijk richting Fisherman's Wharf. Wat is het daar leuk! Een soort drijvende eettentjes aan steigers, waar het gezellig druk is. Ook is er een gedeelte met woonboten, meer woonhuisjes op het water eigenlijk. Allemaal gekleurde huisjes, het ziet er erg gezellig uit. De eettentjes verkopen natuurlijk met name verse vis. De Engelse invloeden merk je duidelijk, overal zijn fish 'n chips te koop. We gaan gezellig op een terrasje zitten en gaan gelijk eten. Heerlijk zo!

Vanuit het hotel hadden we al een soort taxibootjes zien varen. Heel grappig om te zien. Het zijn kleine gele bootjes, die heel snel heen en weer varen tussen de verschillende havens en baaitjes van Victoria. We hadden toch wel een stuk gelopen naar Fisherman's Wharf en nemen de taxiboot terug richting een stop vlakbij ons hotel. Top die bootjes!

Bij de haven waar we uitstappen is het ook veel gezellige drukte, straatartiesten enz. Wat ik al zei, de drukte van de stad heeft ook zeker zijn gezellige kanten! Het is weer heel anders en juist de afwisseling maakt het leuk. Morgen gaan we Victoria verder ontdekken!

1. Liesbeth:
    18 augustus 2018
    De natuurfoto's waren prachtig, maar dit ziet er ook weer heel mooi uit. Gezellig ook! Geniet nog lekker van de komende city dagen. 😊😗
  2. Stella:
    18 augustus 2018
    Sluit mij aan bij Liesbeth, natuur is prachtig en soms overweldigend. Maar dit stadje ziet er super leuk, gezellig en knus uit. Nog heel veel plezier de komende dagen.