Dag 20: laatste dag in Canada, weer naar huis

21 augustus 2018 - Vancouver, Canada

Na het ontbijt, inpakken van de laatste spullen en het uitchecken, laten we onze bagage achter in het hotel en gaan we voor de laatste keer op pad in Vancouver. Op naar de fietsverhuur! We gaan fietsen door Stanley Park. Helaas zijn electrische fietsen niet toegestaan in het park, dus Ans gaat niet mee en samen met Piet lopen ze rustig aan terug naar t hotel.

Wij stappen op de fiets (met verplichte helm..) en fietsen via de seawall rond het park. We zien mooie uitzichten op de skyline van Vancouver, de bekende totempalen van Stanley Park, de vuurtoren, de Lion’s gate bridge en een kopie van de kleine zeemeermin uit Kopenhagen. We rijden ook nog een stuk door het park en zien bij een meertje nog twee wasbeertjes. Al met al een paar uur gefietst, leuk tijdverdrijf zo op de laatste dag.

Terug in het hotel gaan we met zijn allen lunchen, doen rustig aan en vertrekken uiteindelijk rond half vier richting bus. Vanwege de drukte op de weg is dit waarschijnlijk sneller dan de taxi is ons verteld (en een stuk goedkoper :-)). In de bus met het hele gevolg en alle bagage nemen we flink wat plek in, maar t lukt prima. Na de bus stappen we over op de metro en gaan rechtstreeks naar t vliegveld. We zijn er uiteindelijk wel wat vroeg, maar we vermaken ons wel. We checken vroeg in en zitten nu in ieder geval mooi naast elkaar.

Hier sluiten we het blog af. We hebben met zijn allen een fantastische vakantie gehad in het mooie Canada,  enorm veel mooie dingen gezien en uniek om dit zo samen als gezin en met opa en oma/(schoon) vader en moeder mee te maken. We hebben vooral genoten van de prachtige natuur van Canada, de wildlife die we hebben gezien: 8 beren onderweg gezien, walvissen, een Wapiti of eland, diverse Big Hornsheeps, heel veel Elk’s, een Bald Eagle, zeeleeuwen, otters en veel  zeehonden. Daarnaast de     indrukwekkende Rockies, de watervallen, knalblauwe gletsjermeren, de Icefield Parkway, de bijzondere Athabascagletsjer, gezellige stadjes en nog veel meer!!

Dank voor t lezen van dit blog en de reacties. Het was leuk om te doen en goed om later alles terug te kunnen lezen.

Liefs van Piet, Ans, Sander, Maaike, Stijn, Vince en Levi

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liesbeth:
    22 augustus 2018
    Ik vond het ontzettend leuk om op deze manier met jullie mee te "reizen". Elke ochtend rustig de dag opstarten, ik heb tenslotte nog vakantie, zittend onder de luifel van de carafun, jullie reisblog lezen en jullie belevenissen volgen. Leuk!! En bedankt hiervoor.
    Maar ook heerlijk dat jullie weer thuis komen en alles "life" te horen. Fijne vlucht!😗
  2. Ingrid de J:
    22 augustus 2018
    Ziet er allemaal prachtig uit!! Vast een onvergetelijke reis geweest zo met z'n allen.
    Je vader ook nog 75 geworden; alsnog gefeliciteerd!! Ik was een beetje onthand zo zonder wifi, dus ik heb bij thuiskomst van onze vakantie je verhalen en foto's allemaal bekeken!! Hopelijk zijn jullie weer veilig en gezond thuis en we spreken elkaar snel!!! XXX Ingrid
  3. Susan Mahieu:
    26 augustus 2018
    Wat ontzettend leuk om je blog te lezen Maaike. Wat een onvergetelijke reis hebben jullie gemaakt. Echt geweldig! Heb vanmorgen lekke in alle rust alles gelezen en de foto's bekeken. Spreek je snel. X Susan