Dag 19: hop on, hop off in Vancouver

20 augustus 2018 - Vancouver, Canada

Vandaag stappen we lekker makkelijk op de hop on en hop off bus, voor een dagje sightseeing door Vancouver. De bus stopt vrijwel voor ons hotel, dus ideaal. De eerste stop is bij Granville Island, volgens zeggen een gezellig gebied met winkeltjes, straatartiesten, veel food-tentjes enz. We lopen rond en het is wel gezellig, maar vooral ook ontzettend rommelig. Het zijn veel loodsen waarin van alles is gevestigd. Vast heel hip, maar niet helemaal aan ons besteed.

We stappen weer op de bus en zien een stukje rommelig Vancouver. Bij de halte Chinatown worden we al gewaarschuwd om hiervandaan niet naar de volgende stop te gaan lopen. Vanuit de bus zien we de daklozen, junks en een vervallen buurt. Wat een triest gezicht.
We rijden door naar Gastown, één van de oudste delen van Vancouver, een bekend winkelgebied en met wat toeristische punten. We stappen uit en gaan o.a. naar de stoomklok. Eén van de weinige stoomklokken ter wereld en deze blaast elk kwartier een muziekje. Dit is grappig om te zien, maar verder ook niet.
Gastown vinden we vooral erg druk, veel lawaai en ook weer wat rommelig. We gaan snel weer door.

De volgende stop is Canada Place. Daar nemen we even een broodje en stappen over op de shuttlebus richting Capilano Bridge. De ervaring met de buschauffeur alleen is al een avontuur op zich. Hij rijdt zeer onrustig, we denken een paar keer dat hij iets gaat raken en tussendoor grijpt hij steeds de microfoon om allerlei toelichting te geven over Vancouver. Een goede voorbereiding op de Capilano Suspension Bridge, een hangbrug over een grote kloof en in een stukje regenwoud. We gaan hier met zijn allen overheen, ook Ans met de rollator. De omgeving is erg mooi, maar het is ontzettend toeristisch, veel drukte en je loopt in hordes over de brug. Het wiebelt als een gek, het is heel hoog, maar verder eigenlijk niet eng. In vergelijking met de suspension bridge in Whistler op een paar duizend meter hoogte in de mist vond ik dit een stuk beter te doen!
Aan de overkant gekomen lopen Sander en ik met de jongens nog de "tree-tops-adventure. Ook weer over hangbruggetjes, hoog in de bomen. Daarna nog een stukje "nature-edge-walk", waar een medewerker zit met een uil en een valk. Wel leuk om te doen en zeker de hangbrug een "must-do" in Vancouver.

We gaan weer terug met de shuttlebus (gelukkig met een andere chauffeur) en stappen weer over op de hop on en hop off bus. De rest van de route gaat m.n. door Stanley Park, een enorm groot park en een mooie route.

We stappen weer uit bij ons hotel, gaan even naar de kamer en daarna voor de laatste keer een hapje eten. Dichtbij het hotel een leuk Seafood tentje, heerlijk gegeten. We zijn er weer aan toe om naar huis te gaan. Morgen hebben we nog bijna de hele dag in Vancouver, we willen rond 16.00 uur richting vliegveld. Bij het hotel drinken we nog even koffie en een borreltje op de laatste avond.

1. Stella:
    21 augustus 2018
    Mijn god wat een drukte op die brug, ik denk dat ik rechtsomkeer had gemaakt😂. Ben dan ook niet zo'n held qua hoogtes.
    Geniet van jullie laatste dag en voor morgen alvast een hele goede reis.
    We zien jullie zaterdag; kids ook weer blij dat jullie thuis komen😉.
  2. Bart en Marijke:
    21 augustus 2018
    Het is een prachtig reisverslag geworden! Goede reis terug en we zien jullie snel!