Dag 15: Pacific Rim National Park, Longbeach en kampvuur

16 augustus 2018 - Tofino, Canada

We zitten helemaal in de relaxstand en ontbijten pas laat. Het miezert een beetje buiten, dat zijn we niet gewend! Voor het eerst deze vakantie, dus we klagen niet.
We gaan pas laat op pad en het lijkt al wat lichter te worden buiten. Eerst rijden we naar het Visitorscentrum van het Pacific Rim National Park, om wat meer informatie te krijgen. Al hebben we zelf ook wel e.e.a. uitgezocht, na de tips besluiten we in Ucluelet de Ligthouse Loop van de Wild Pacific Trail te gaan lopen. In totaal 2,6 km., prima te doen en het is inmiddels gelukkig droog, nog wel wat fris.
Piet en Ans gaan zelf een rondje lopen bij de haven in Ucluelet en wat rondkijken in het plaatsje.

De trail is erg mooi, loopt langs de kuststrook en we hebben mooie uitzichten op de oceaan, de eilandengroep die vlak voor de kust ligt (Broken Islands) en een deel van het regenwoud van de Pacific Rim. We doen ruim een uur over de trail, o.a. omdat de jongens ongeveer in elke omgevallen boom klimmen die we tegenkomen. Ook zien we veel bomen die wonderlijk gevormd zijn door de weersinvloeden.
We komen ook nog een kleine hertenfamilie tegen. Leuke route!

We pikken Ans en Piet weer op en gaan eerst even lunchen. Het plaatsje Ucluelet stelt zelf niet zoveel voor. Vervolgens gaan we richting de Rainforest trails. Twee loops van beiden 1 km over houten vlonders en trappen. Ans en Piet lopen het eerste deel mee, maar kunnen op een gegeven moment niet verder en gaan alvast terug naar de auto. De trail is prachtig, wat een enorme bomen. Sowieso qua hoogte, maar we zien ook diverse bomen met een enorme omvang. Eén van de bomen langs het pad is hol en de jongens passen er met zijn drieën met gemak in! Alle kleuren groen, veel mos hoog in de bomen, stapels met omgevallen bomen die over elkaar heen liggen, varens, wortels die alle kanten op groeien, het is echt bijzonder om te zien.

Terug bij de auto wil Sander toch nog graag de tweede trail lopen (je weet nooit wat je mist :-)), Piet gaat nu mee en Stijn loopt ook nog een keer mee. Wij blijven in de auto even wachten. Het is ongeveer hetzelfde als de eerste trail, maar opnieuw genieten begrijp ik van de mannen bij terugkomst.

We rijden langzamerhand weer terug richting Tofino en stoppen nog bij Longbeach. Een echt surf-walhalla vanwege de hoge golven en het brede zandstrand. Het is druk met surfers, leuk om te zien, al liggen de meesten meer in het water dan dat ze op de plank staan. De golven zijn hoog en het zandstrand ligt bezaaid met allerlei oude boomstronken en aangespoeld hout. Het zonnetje komt er nu doorheen en we zitten even heerlijk bij het strand.

's Avonds eten we bij ons huisje, de komende dagen hebben we weer hotels en gaan we weer genoeg uit eten. Daarna het beloofde kampvuur! We halen twee pakketten hout op bij de receptie en gaan naar het strand. Daar zijn we niet de enigen! Rond de twee baaitjes tellen we ongeveer 20 kampvuurtjes. Wat leuk om te zien en we zitten zelf ook gezellig. Marshmellows mee om te roosteren, de mannen een biertje erbij, het plaatje is compleet :-) Een mooie afsluiting van het leuke park Crystal Cove, het plaatsje Tofino, maar vooral van de prachtige stranden!

1. Liesbeth:
    17 augustus 2018