Dag 14: Tofino, at the beach

15 augustus 2018 - Tofino, Canada

We hebben allemaal lekker uitgeslapen vandaag en zitten laat aan het ontbijt. In plaats van aanschuiven bij een ontbijtbuffet moeten we in de huisjes nu zelf weer voor ons eten zorgen. Geen probleem, dat is ook prima, gisteren hadden we al inkopen gedaan.

We hebben vandaag geen uitjes gepland. Het park ligt aan de oceaan en we gaan daar eerst eens kijken. Er zijn twee mooie baaitjes, met zandstranden, veel rotsen en groen eromheen. De zee is wilder dan aan de oostkust, meer golfslag en stroming. Piet, Sander en Stijn klimmen op de rotsen en ik loop een stuk de zee in. Deze is behoorlijk koud! Allemaal zien we leuke diertjes. Zeesterren, anemonen (die heel grappig samenknijpen als je ze aanraakt) en een Canadees tilt voor zijn kind een grote steen op, waar allemaal krabbetjes onder zitten.
We lopen van de ene naar de andere baai en zien ineens een grote vogel vliegen. Zou het? Ja hoor, de American Bald Eagle (Amerikaanse zee arend)! Deze hadden we nog niet eerder gezien, mooi gezicht die grote vogel, met een witte kop en knalgele snavel. Hij vliegt een boom in, zit verstopt tussen de takken en het lukt niet om een goede foto te maken. Ondanks lang wachten en naar de onderliggende rotsen klimmen door Sander, blijft hij zitten waar hij zit :-)

Weer bij het huisje is het tijd om de jacuzzi uit te proberen. Ans en Piet wagen zich er niet aan, maar wij zitten even heerlijk!

's Middags gaan we met zijn allen naar het strand. Het is nu vloed, wat een enorm verschil! Waar we 's ochtends tussen de twee baaitjes heen en weer liepen, is nu alleen maar water. Zon en zeedamp wisselen zich wat af, maar we zitten lekker, Vince en Levi vermaken zich in het zand en er is genoeg te zien.

's Avonds gaan we bbq-en bij ons huisje en stoken een vuurtje in de daarvoor bedoelde fireplace (bijzonder dat het mag ondanks de bosbranden). Bij de receptie van het park kan je twee keer per dag gratis hout halen.

We lopen 's avonds nogmaals een rondje langs het strand, met zonsondergang weer goed voor mooie plaatjes. En we zien dat veel mensen een vuurtje stoken op het strand. Dat gaan we morgen ook doen!

Al met al een erg relaxed vakantiedagje.

1. Liesbeth:
    16 augustus 2018
    Ziet er uit als een heerlijke relaxdag! Mooie foto 's en wat een schitterende omgeving weer. Volop genieten dus. Goed om te zien😚
  2. Stella:
    16 augustus 2018
    Prachtige omgeving; blijft toch heerlijk zo aan het strand. Zo nu en dan een relaxdag is ook nodig om weer even bij te komen. En die Eagle is duidelijk te zien op de foto hoor!!
    Ongelooflijk dat jullie al weer 2 weken onderweg zijn, ben erg benieuwd wat de komende week nog aan mooie verhalen gaat opleveren. Geniet ervan.