Dag 13: Piet 75 jaar! En een reisdag naar Tofino.

14 augustus 2018 - Tofino, Canada

Vandaag is vader/opa Piet jarig en 75 jaar geworden! Wat een mijlpaal en toch bijzonder om dat in Canada te kunnen vieren.
We ontbijten rustig aan, genieten opnieuw van het mooie uitzicht over de Pacific, de grote oceaan. We hebben Piet natuurlijk uitgebreid gefeliciteerd, maar besloten om zijn verjaardag i.v.m. de reisdag verder in Tofino te vieren. Bij de locatie in Campbell River, Painters Lodge, waar we nu nog zitten, hebben we een vrij kleine kamer, zonder dat we gezellig kunnen zitten.

Het is prachtig weer, gelukkig weer mooi helder en de boys gaan lekker zwemmen. Wij gaan ondertussen inpakken en uitchecken. We blijven daarna ook nog even relaxed in het zonnetje bij het zwembad liggen en gaan rond een uur of twaalf rijden. Het is een korte reisdag, iets van 270 km. richting Tofino, ongeveer drie uur rijden. In plaats van de snellere route, rijden we via de Oceanside route, een kustweg om nog te genieten van het uitzicht. De naam is alleen veelbelovender dan de werkelijkheid. Af en toe hebben we wat uitzicht op de Pacific, maar we rijden grotendeels gewoon tussen de bomen en woningen. Maar oke, we komen er wel.

Vervolgens steken we het eiland dwars over, richting de westkant van Vancouver Island. We rijden prachtig tussen het regenwoud, met bizar grote bomen, zo'n 800 jaar oud hebben we gelezen. Heel veel groen, varens en heel dicht op elkaar.
Maar ineens komen we midden in het woud in een file terecht en staan ruim een uur helemaal stil. Diverse mensen om ons heen lopen naar voren, er komen wat mensen terug en we horen dat er een "forest fire", oftewel bosbrand is en dat de weg is afgezet. We horen en zien ook blushelicopters overvliegen. Raar idee, maar volgens één van de Canadezen is de weg met name afgezet om de hulpverleners ruimte te geven om de brand te bestrijden en is er verder geen gevaar. Anders zouden we wel zijn teruggestuurd.

Gelukkig kunnen we er op een gegeven moment weer door. Het is ook de enige weg richting Tofino... Op onze route rijden we nog door het Pacific Rim National Park, veel regenwoud en het lijkt enorm afgelegen. Maar vlak voor onze bestemming is er toch wat meer reuring, veel surfstrandjes en wat meer gezelligheid. Onze locatie is Crystal Cove Beach Resort, een park met huisjes en een campinggedeelte (veel campers). Ons huisje is geweldig leuk. Het bestaat uit twee verdiepingen, vanaf de bovenste verdieping loop je zo naar buiten via een terrasje en soort loopbruggetje. Centraal tussen de loopbruggen van een aantal huisjes staat een heerlijk hottub/jaccuzi :-) Midden tussen de bomen, daar gaan we wel even van genieten de komende dagen!

Eerst gaan we naar de supermarkt in Tofino om taart en wat andere boodschappen te scoren. Tofino is een gezellig surfplaatsje, ziet er leuk uit. Daarna heerlijk uit eten geweest voor Piet zijn verjaardag. Terug bij het huisje dan eindelijk nog de slingers, de taart mét kaarsjes 75, de kaarten van thuis en de cadeaus! We nemen er nog een borrel op!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nina Tuijnman:
    Van harte gefeliciteerd met je vader Maaike! Zeker een mijlpaal 75 jaren..🎉
    De groetjes aan iedereen daar! En geniet lekker van die jacuzzi ;-)
    😘
  2. Liesbeth:
    15 augustus 2018
    Goedemorgen. Leuk om het verjaardagsverhaal te lezen. Dit maakt het duidelijk waarom het donker om de foto's was. 😊.
    Een bijzondere 75e verjaardag!! Geniet lekker van de mooie plek en vooral de jacuzzi 😁😙
  3. Sandra:
    15 augustus 2018
    Gefeliciteerd met je vader 🎉🎉!! En uiteraard je vader zelf en de rest van de reis crew ook van harte 🎉🎉!! Veel plezier op deze nieuwe bestemming maar zo te lezen gaat dat helemaal lukken met een jacuzzi binnen handbereik (heerlijk relaxen 👍🏻)!! 😘
  4. Stella:
    15 augustus 2018
    Felicitaties voor opa Piet/vader Zut!!! Staat mooi die taartmuts :-)
    Klinkt gezellig, surfstadje......veel plezier op deze nieuwe locatie.
  5. Linda:
    15 augustus 2018
    Gefeliciteerd met je vader! 75 jaar, mooie mijlpaal op een bijzondere plek! 🎂🎈🎉 Erg leuk om jullie avonturen en belevenissen te volgen via dit blog. Veel plezier nog! 😘
  6. Maaike:
    16 augustus 2018
    Dank voor alle felicitaties! Ik heb het doorgegeven aan mijn vader!
  7. Margreet:
    16 augustus 2018
    Nog gefeliciteerd met je vader. Leuke foto's! Nog heel veel plezier