Dag 8: Well’s Grey National Park: veel watervallen en een actieve dag!

9 augustus 2018 - Clearwater, Canada

Daarna Daarna

’Na gezellig buiten te hebben ontbeten gingen Sander, Maaike, Stijn en Vince op pad. Piet, Ans en Levi bleven bij t huisje. Eerst langs het visitor center voor wat tips over Well’s Grey National Park, het park van de watervallen. ‘s Ochtends gingen we met zijn vieren naar Moul’s Falls om daar een trail te lopen van bijna twee uur. Eerste deel van het pas was prima, later werd het wel klimmen en klauteren, veel stenen en boomwortels. Bij de rivier aangekomen konden we de waterval eerst van boven zien. Daarna konden we via een steil pad naar beneden om bij de waterval zelf te komen en vervolgens achter de rivier langs lopen. Het zag er erg eng uit, maar Sander ging er al snel langs. Er waren meer mensen langs gegaan en wij waagden het ook. Paadje was nat en glibberig, maar wel te doen. Wat ontzettend gaaf om te doen! We werden behoorlijk nat, maar met de warmte alleen maar lekker! En een fraai uitzicht op de waterval, super! De weg terug was wel even pittig, door t klimmen en door de warmte, maar binnen twee uur waren we terug, dus net leuk.

‘s Middags gingen we met zijn allen met de auto op pad voor nog meer watervallen. Eerst naar Helmcken Falls, de 4e hoogste waterval van Canada. Mooi om te zien en ook het geluid is weer indrukwekkend. Daarna langs Dawson Falls, waar we eerst zo’n tien minuten door t bos moesten lopen. Ook Ans liep mee, t pad was vrij goed te doen. Een geweldig brede rivier, weer heel anders als Helmcken Falls. De laatste was Spahat Falls. Mooi, maar na de andere watervallen hadden we t nu wel gezien. Daarna weer lekker afkoelen in het Dutch Lake en gezellig gegeten bij een tentje aan het meer, de Painted Turtle.

1. Stella:
    10 augustus 2018
    Allereerst felicitaties voor Stijn met zijn verjaardag🎁🎉🎈.

Prachtig al die natuur en het 'geweld' van watervallen. En goed hoor, al die beweging😉.
    De huisjes zien er ook erg knus uit!!
    Veel plezier nog.
  2. Liesbeth:
    10 augustus 2018
    Prachtig weer om te zien!! Leuk weer om dit zo mee te beleven.

Vandaag Stijn jarig, ben benieuwd wat zijn verjaardagsuitje wordt 😊. In ieder geval, van harte gefeliciteerd Stijn! En jullie allemaal ook. Fijne dag!🎂🎁🎉😘
  3. Maaike Zut:
    11 augustus 2018
    Thx voor de felicitaties! Hij heeft evengoed een leuke dag gehad, al hadden we wel net onze langste reisdag, dus veel in de auto gezeten.

Groetjes van ons!😘