Dag 7: naar Clearwater

8 augustus 2018 - Clearwater, Canada

Vamorgen vetrokken van het mooie Jasper en knusse Becker's chalet. Nog één keer ontbijt met het geweldige uitzicht. Al is het vandaag opnieuw heiig, we horen dat dit wordt veroorzaakt door de vele bosbranden in British Colombia. O fijn, daar gaan we net heen...

We reizen vandaag naar Clearwater, 320 km rijden. We verlaten de provincie Alberta, gaan dus naar BC zoals hier wordt gezegd, ook in een andere tijdszone. Het is nu 9 uur verschil met Nederland. We maken een tussenstop bij het visitors center bij Mount  Robson, de hoogste berg van de Rockies, zo'n 4.000 mtr. Helaas geen helder zicht, maar toch leuk. Verder is het een vrij saaie route.

We verblijven in Cedar Haven Resort en we moeten vlak voor Clearwater de afslag nemen. Na het nodige klimwerk, aantal haarspeldbochten, midden in de bossen ligt het afglegen park. Wat moet dit worden? Het park is heel kleinschalig, 3 huisjes en wat (glamping) tenten. De huisjes zijn gelukkig erg knus, met zelfs een kleine veranda. Hier houden we het wel een paar dagen uit! De rest volgt morgen, het is al laat en de Wifi werkht niet helemaal mee.

Het is hier flink warmer (bijna Nederlandse temperaturen), zo'n 35 graden. Eerder was t bij Banff zo'n 20 graden en bij Jasper 25. Het einde van de middag gaan we naar Dutch Lake, een mooi en helder meertje in Clearwater. Heerlijk even afkoelen en de boys kunnen mooi even spelen. Daarna op zoek naar een eettentje, de eigenaresse van Cedar Haven heeft ons wat tips gegeven,  maar het is druk. Bij de eerste kunnen we met 7 man niet terecht. Bij de volgende moeten we eerst 20 min. wachten. Er staat nog een Nederlands gezin in de rij, leuk om wat ervaringen te delen. Het restaurant, Hop 'n Hog, is t wachten waard! Een Canadian Smokehouse,  waarbij het vlees urenlang wordt gerookt. Heerlijk! Wat overblijft gaat mee in een doggy bag :-)

1. Sandra:
    9 augustus 2018
    Hi Maaik!! Onwijs leuk om via dit blog op de hoogte te blijven van jullie geweldige reis. Wat heb je toch een leuke en prettige schrijfstijl, leest heerlijk weg :-) Veel plezier tijdens het vervolg van jullie roadtrip! Groeten aan alle reismaatjes, Sandra