Dag 5: relaxen in Jasper en beren gezien!

6 augustus 2018 - Jasper Nationaal Park, Canada

NaNa de vermoeiende dag gisteren deden we het lekker rustig aan vandaag. Uitslapen, rustig ontbijten, daarna rondje over het park, even langs de rivier gelopen en heerlijk in het zonnetje gezeten. Nog even gezellig met Bart en Marijke/opa en oma gefacetimed. Dat ging prima! . Sander en ik gingen boodschappen doen en gelijk het stadje Jasper bekijken, Piet en Ans heerlijk aan t relaxen en de kids even een ochtendje hun favoriete bezigheid, lekker gamen en oo YouTube. Na de lunch gingen we richting Hot Springs in Miette, natuurlijke heetwaterbronnen vol met mineralen. Mooi gelegen in de buitenlucht met uitzicht op de Rockies. Van heerlijk warme tot behoorlijk koude baden. Heerlijk relaxed!

Op de heenweg hadden we al een aantal dieren aan de kant van de weg gezien, maar op de terugweg was het echt raak. We wisten dat de kans om wildlife te zien het grootst is vroeg in de ochtend en begin van de avond. We reden rond half acht en hielden de kant van de weg al goed in de gaten. Nou, dat hoeft in feite niet, want als je een rij auto’s aan de kant van de weg ziet staan weet je al genoeg! Bij de eerste rij auto’s stonden veel mensen in de struiken met camera in de aanslag. Wij ook kijken en ja hoor, een Wapiti, soort van eland, stond rustig van de struiken te eten, wat een groot beest en enorm gewei. Mooi om te zien!

Bij de volgend file moesten we goed kijken, maar ineens zagen we wat bewegen, twee beren en een kleintje.! Wat top om te zien. De beesten zien er heel aaibaar uit, maar overal staan borden om voor de beren te waarschuwen en dat je in de auto moet blijven. Nu waren ze flink op afstand, met een greppel ertussen, dus voorzichtig toch even uit de auto (kids bleven in de auto), naast de vele andere toeristen met telelenzen en al. Helaas hadden wij onze goede camera natuurlijk net niet meegenomen (dus goed kijken op de foto!). Een goede les, voortaan altijd de goede camera met lenzen mee! Na een tijdje kijken toch maar weer verder gereden. Het lijkt gewoon, maar om deze dieren in het wild te zien is echt indrukwekkend. Kids vonden het natuurlijk ook geweldig.

Verder hebben we vanavond heerlijk buiten bij het huisje gegeten en daarna een relaxte avond.