Dag 10: Whistler, gedwongen relaxdag

11 augustus 2018 - Whistler, Canada

Na het ontbijt gingen Sander, Maaike, Stijn, Vince en Levi op pad naar de gondel van Whistler. Piet en Ans wilden niet mee, hebben al vaak genoeg in een gondel gezeten zeiden ze en wilden even rustig aan doen.
Vanuit het centrum van Whistler gaat een gondel omhoog, waarna je kan overstappen op de Peak-to-Peak gondel. Deze gaat van Whistler mountain naar Blackcomb mountain, zoals de naam al zegt, van bergtop naar bergtop. Hierbij zweef je zo'n 400 meter boven de grond. Helaas was er slecht weer voorspeld en de gondel sloot om 12.00 uur. Dat was wel erg kort en we besloten niet te gaan. Balen, maar aan de andere kant was het ook flink bewolkt en zou het zicht beperkt zijn. We hebben alvast kaarten gekocht voor morgen. Betekent wel dat we dan heel vroeg moeten gaan, gelijk om 08.30 met de eerste gondel, voordat we in de auto stappen naar alweer de volgende locatie.

Verder hadden we geen planning voor deze dag, dus ook wel even relaxed. Ik ben met de kids gaan zwemmen bij het hotel. Ans ging ook even mee kijken. Leuk buitenbad met hottub en met ligstoelen, heerlijk! Alleen was het zonnetje er maar kort bij, het werd al snel steeds bewolkter.

Piet en Sander gingen op pad even naar het centrum en naar het Bikerspark van Whistler. Deze ligt ook bij de gondel. Volgens mij is het in de winter het snowboard gedeelte. Sowieso is het een fantastisch skigebied volgens mij in de winter! En een erg gezellig stadje. We hoorden dat er in de winter 3 miljoen toeristen komen voor het skiën, echt bizar veel.
Toevallig is deze week een mountain bike event van 10 dagen, wat  jaarlijks op 4 plaatsen in de wereld plaatsvindt, waaronder dus Whistler. Wedstrijden, shows enz. Het begon bij Sander al te kriebelen natuurlijk, maar het bleef bij kijken. Veel jumps, downhillen enz. een spectaculair gezicht!

Bij het hotel is ook een kleine fitnessruimte. Kids wilden erg graag even sporten, vooral op de loopband vonden ze interessant. Omdat al het uit eten wel lekker is, maar niet zo heel goed voor mij, ging ik ook maar even aan de slag. Nooit gedacht dat ik dat nog eens op vakantie zou doen, verklaarde meestal de gasten die dat op vakantie doen voor gek :-) Maar goed, zo samen wel even leuk!

Verder nog even gezellig door het centrum van Whistler gelopen, hapje eten en een relaxte avond. Beetje op tijd naar bed, morgenochtend gaan we vroeg op pad!

1. Bart en Marijke:
    12 augustus 2018
    Jammer voor jullie dat de gondeltour vanwege het weer niet doorging, maar een dagje rust is ook wel lekker, denk ik! De invulling daarvan vind ik toch wel super hoor! Die sportfoto's komen natuurlijk in het jaarboekje!
  2. Stella:
    12 augustus 2018
    Jammer idd dat de tocht met de gondel is uitgesteld. Ik geb even gegoogeld.....mij krijg je daar dus echt niet in!!!😉 En dan zijn er ook gondels met een glazen bodem, afschuwelijk.
    Het alternatieve programma zag er goed uit Maaike....planken!
    Ik hoop dat de dag van morgen jullie alsnog in de kabelbaan doet belanden; veel plezier.